first 3 days...

7 september 2009 - Bari, Italië

Hello!!

Ik had verwacht dat het niet makkelijk zou zijn om na 2 maanden weer full power te gaan werken.. MAAR DIT.. Mijn voeten doen echt zo'n pijn, ongeloofelijk.. Zo, dit is eruit..

Vrijdag kwamen we ongeveer middernacht aan in venetie. Er waren een aantal mensen die we nog kenden van de pride (vorig schip) en omdat er nog een anders schip van Seabourn in de haven lag waren er behoorlijk wat nieuwe crewmembers.. We hebben met zn allen een bar opgezocht en daar hebben we wat gedronken..

De volgende dag werden we om 8 uur opgehaald en naar het schip gebracht.. Het is echt een stuk groter dan de vorige.. De cabins zijn mooier/luxer (niet groter) en praktischer.. Er is nu wel een normale bar en iedere avond open.. En dit heb ik gemerkt.. Ik heb de afgelopen dagen niet meer dan 3 uur per nacht geslapen.. Waardoor ik overdag tussen mijn diensten door dus in slaap viel en helaas dus ook nog niet van boord ben geweest.. (ook mede doordat mijn voeten zo'n pijn doen dat als ik kan liggen, dat ook al te graag doe!!)

Vanaf de eerste dag ben ik dus al volop aan het werk (lees 13uur per dag !:S).. Ik werk 's ochtends in room service, 's middags in roomservice of het buffetrestaurant en 's avonds in the main restaurant. Ik ben helaas weer begonnen als runner, maar ik hoop dat dit niet al te lang gaat duren..

Verder zijn de mensen allemaal wel leuk.. Er zijn zelfs een aantal nederlanders aan boord :) 3 jongens in de bediening, 1 in de keuken en 1 in de bar.. Dus dat is wel gezellig!

Ik zal proberen binnenkort ook wat foto's online te zetten.. Maar op dit moment ben ik echt nog een beetje aan het wennen weer aan dit leven.. Dus heb er nog niet echt de puf voor gehad..

Ik ga nu lekker slapen, want de klok gaat een uur vooruit.. Morgen zijn we in griekeland!!

Dikke kus!
Renske

1. papa:
    8 september 2009
    Hoi Renske,
    dat valt niet mee he om na twee maanden luieren en feesten meteen weer zo vol an de slag e moeten. En dan ook nog nieuwe schoenen in moeten lopen... met alle blaren als gevolg...
    We hebben echt met je te doen.
    Ik hoop voor je dat je een paar dagen aan dek kan werken omdat jedan andere schoenen aan mag en dan kun je je blaren een beete laten genezen.
    Goede raad over voldoende slapen en zo ga ik je niet geven, want je heb de ervaring zelf nog van je vorige reis.

Hier was het vandaag een prachtigr nazomerdag met 28 graden e nik heb vanavond nog lekker lang buiten gezeten met mama. Dus wat het weer beteft had je nog niet we hoeven gaan.

Ik hoop dat je snel een beetje went en weer in het ritme komt en dat je snel runner af bent, maar dat zal wel lukken

Tot spoedig mails of bels
    pap
  2. Oma en Opa:
    9 september 2009
    Lieve renske,dat is toch wel even afzien om na een tijdje älles mag maar niets moet" nu weer zulke lange diensten te moeten draaien-13 uur per dag is wel heel erg veel en dan ook nog als runner met blaren!Wij hopen dat beiden snel verbeterd en dat je snel vsn de blaren en het'"runner"zijn af bent.
    Zijn er voldoende pleisters aan boord ? Cruisen is erg in, zijn er ook Nederlandse gasten . Met zovelen hoef je nu toch geen namen vooraf te leren denken wij ? Hopelijk heb je binnenkort weer wat energie over zodat je ook weer eens van boord kan.Voor nu wensen wij je wat meer slaap , comfortabeler schoenen en plezier bij je werk.Dikke kus oma en opa
  3. mama:
    9 september 2009
    Hoi lief goudhaartje!
    Ik mis je nu al!! Het was fijn om je stem weer te horen en ik weet zeker dat alles goed gaat komen. Vergeet je schoenen niet een nachtje nat weg te zetten! Ik ben trots op je en... je weet hoeveel ik om je geef......toi toi

Dikke dus Mam