Rhodos & Kusadasi

16 september 2009 - Kusadasi, Turkije

Inmiddels is er 1,5 week voorbij sinds ik hier ben en het gaat gelukkig al een stuk beter!
Doordat we afgelopen zaterdag in de stromende regen de gasten naar de terminal moesten begeleiden zijn mijn schoenen helemaal nat geworden.. Wat goed bleek te zijn voor het leer want dit is uitgaan zetten en mijn schoenen zitten nu perfect.. Na een paar dagen zijn mn blaren inmiddels ook verdwenen, dus dit probleem is verholpen!

Tevens ben ik afgelopen week gelukkig wat meer van boord geweest. Ik had een dag dat ik pas om 13u moest beginnen en toen ben ik even aan wal gegaan om lekker te lunchen en een wandelingetje te maken.. Dit was in Mylos.. Gewoon een schattig klein griek dorpje.

Twee dagen later had ik lunch vrij en dit betekende van 11 tot 18 u vrij!! We waren op dit moment in Rhodos. Echt een geweldig mooie stad. Een oud gedeeldte met een stadsmuur er om heen en daarnaast een nieuw gedeelte met een boulevard en strand! Ik ben eerst wat door het oude gedeelte gaan lopen en later lekker op het strand gaan liggen.. Toen Carina in de middag vrij was zijn we heerlijk ergens gaan lunchen/dineren.. Ik heb echt een geweldige dag gehad!

Vandaag waren we in Kusadasi.. Helaas hadden we overdag weinig tijd om van boord te gaan omdat het restaurant vroeg open ging vanwege een avondprogramma voor de gasten.. Wat echter wel betekende dat om 7 uur 300 gasten van boord gingen die pas om half 11 weer terug kwamen. We kregen toen met een heel stel vrij tussen 7 en half 10. Wij natuurlijk met zn allen van boord en ergens heerlijk aan het water wat gaan drinken.. Later bleek iets teveel, want er is weer behoorlijk wat over de vloer gegaan.. Maarja, dit zorgde wel voor een leuke sfeer tussen collega's!

Over collega's gesproken.. deze zijn echt allemaal super aardig en we hebben een topteam! Ik voel me een stuk meer thuis hier en denk dat ik die 4 maanden wel vol ga houden! Zolang ik lekker naar buiten kan en wat kan zien van de plekken waar ik kom, is het allemaal zo slecht nog niet..

hele dikke kus!
Renske

1. Trees Rozemeijer:
    21 september 2009
    Hi Lieve Renske,

Eindelijk je adres gekregen van je weblog! Meteen maar even een berichtje sturen.
    Gisteren hebben we zoals je weet opa's verjaardag gevierd en dat was heel erg gezellig.
    De dag ervoor was opa met zijn zonen (zonder oma) naar Hilversum gegaan naar het museum: beeld en geluid.
    Opa had dat altijd wel willen zien, maar omdat oma niet meer zo mobiel is, is het er nooit van gekomen.
    Opa heeft naar zijn zeggen, twee super dagen gehad en dat vond ik erg leuk om te horen.
    Oma daar en tegen was wat op de achtergrond en was waarschijnlijk erg moe van het entertainen van Cynthia.

Cynthia heeft het gisteren ook erg naar haar zin gehad. Iedereen verwelkomde haar hartelijk en poetsten hun verroeste engels weer op.
    Met haar 78 jaar is ze echt heel sprankelijk en zeer bij de tijd. Herman zat naast haar en probeerde na een aantal glaasjes wijn toch ook engels te praten. Of ze het verstaan heeft is een tweede, maar het was zo funny!

Ik belde vanmorgen opa op om hem op zijn echte verjaardag nog maar eens te feliciteren en hoorde dat ook hij genoten heeft van alles.
    Helaas kan je niet bij ons weekendje zijn in november die we opa hebben aangeboden voor zijn verjaardag. We gaan naar Asten in een soort boerderij.
    Daan zal er ook niet zijn, want die is dan bezig met zijn Type rating.....eindelijk!

Lieve Renske heel veel liefs en geniet van deze tijd!
    Kus,

Trees