Het is weer zover...

3 september 2009 - Ottersum, Nederland

Beste vrienden, familie, collega's, kennissen, feestmaatjes en iedereen anders die dit leest..

Morgen is het weer zover.. Om 19.55 stap ik op het vliegtuig om via frankfurt naar Venetië te vliegen. Daar zal ik overnachten in een hotel en morgenvroeg ga ik weer aan boord van een Seabourn schip. (Nogmaals samen met Carina) Dit keer niet de Seabourn Pride, maar de Seabourn Odyssey. De Odyssey vaart pas sinds juli 2009 en is dus nog super nieuw! Het schip is tevens 2x zo groot als de Pride, wat dus ook 2x zoveel passagiers betekend. Ik ga dit keer een contract doen van ongeveer 4 maanden. (ik weet de precieze einddatum nog niet). Ik zal wederom werkzaam zijn als waitress, al weet ik nog niet precies in welke positie. Ik ben bang dat ik weer helemaal onderaan moet beginnen, maar ik hoop dat ik weer snel wat hogerop kan komen.. Anyways, het belangrijkste is dat er geld verdient gaat worden, want.....

Na deze 4 maanden stappen we uit in Amerika! :-) Waarschijnlijk in Fort Lauderdale (Florida, bij Miami). Het is de bedoeling dat we (na een paar daagjes relaxen in Miami) een kleine rondreis door Florida gaan maken. Vervolgens vliegen we naar Los Angeles en maken dan een mooie road trip door California (je weet wel: San Diego, Las Vegas, Bryce Canyon, Grand Canyon, San Fransisco).

Hierna vliegen we door naar Nieuw Zeeland om ongeveer 1,5 a 2 maanden door dit mooie land te trekken.. We komen aan in Auckland en willen dan helemaal naar beneden reizen om vervolgens vanaf Chrischurch naar Sydney te vliegen..

Omdat we op dit punt inmiddels al 3 maanden aan het reizen zijn, zal er waarschijnlijk weer wat gewerkt moeten worden.. En daar is Australië natuurlijk ideaal voor! Fruitplukken, achter de bar, op een ranch.. Het maakt allemaal niet uit. De ervaring zal zonder twijfel geweldig zijn. De planning is om in Australië ook zo'n 3 a 4 maanden te werken en natuurlijk te reizen.. We reizen naar het noorden richting Cairns..

Als we nog voldoende budget over hebben vliegen we vanuit hier richting Bali, om even van dit ontzettend mooie eiland te genieten. Daarna vliegen we door naar Singapore. Het plan is om dan over land te reizen naar Bangkok, onze laatste bestemming.. Wanneer we ook hier voldoende tijd/geld hebben besteed vliegen we weer terug naar Nederland.. Dit zal waarschijnlijk ergens in augustus/september 2010 zijn..

I know.. Het zijn behoorlijk wat plannen die ik nog maar eens moet zien waar te maken.. Maar als je het echt wil! Zoals Kluun beschreef in zijn boek..
"Er zijn vaak honderd redenen om iets niet te doen, maar juist die ene reden om het wel te doen, zou al genoeg moeten zijn"  Dat moet toch niet zo moeilijk zijn ??

Lieve vrienden, familie, collega's, kennissen, feestmaatjes en iedereen anders die dit leest, ik zal mijn best doen om zo vaak mogelijk een update van mijn belevenissen te geven op mijn weblog.. Als jullie mij dan af en toe een reactie sturen, komt het helemaal goed! ;-)

Dikke kus en knuffel!
Renske