last days and bahamas

10 januari 2010

De laatste dagen aan boord van de Odyssey zijn voorbij en ik ben inmiddels begonnen aan mijn wereldreis. De laatste cruise leek wel eeuwig te duren. Het was natuurlijk ook wel een aparte cruise omdat de kerstdagen en oud en nieuw erin zaten. De kerstdagen waren dit jaar heel anders. Natuurlijk moest er gewoon gewerkt worden, maar daarnaast was er wel het een en ander voor de crew georganiseerd. Zo hadden we een speciaal kerstdiner en op kerstavond een party in de oberservation lounge. Dit is eigenlijk een lounge voor de gasten op dek 10 helemaal vooraan het schip. Alle drankjes waren inclusief, dus dit keer ook eens lekkere cocktails etc. (normaal wordt er namelijk alleen maar fris, bier en wijn geschonken). Ook kon je lekker naar buiten en had je een fantastisch zicht op honderden sterren. Helaas ging deze avond wel de klok een uur vooruit. En deze combinatie zorgde er helaas voor dat nogal wat mensen te laat waren de dag erna.. Inclusief ik, haha. Het was alleen niet mijn schuld, want richard had de wekker gezet, maar was vergeten de tijd een uur vooruit te zetten.. En omdat ik niet in mijn eigen cabin sliep konden ze me ook niet bellen dat ik te laat was, haha. Een leuk begin van 1e kerstdag dus. Ik had op dit moment ook nog eens aan infectie aan mn voet waardoor ik amper kon lopen in de ochtend. Mijn duty werd dus: servetten vouwen. Je kan je voorstellen dat dit nogal slaapverwekkend is en dus ook niet verassend dat ik in slaap ben gevallen met mijn hoofd op de servetten. Mijn supervisor heeft dit gelukkig niet gezien, maar was wel een beetje verbaasd over de tijd die ik nodig had om alle servetten te vouwen!
Dan oud en nieuw. Deze avond was echt ontzettend druk in het restaurant. Van de 450 gasten waren er 400 in de main dining room. Hard werken dus. We waren dan ook pas om 5 minuten voor 12 klaar. Snel omkleden en naar de party. Dit was echt een ontzettend leuk feestje. Helaas iets te veel champagne waardoor voor het einde al naar bed ben gegaan. En de volgende dag natuurlijk gewoon weer om 7uur opstaan. Nu was het aftellen geblazen naar het einde van mijn contract.

Op 5 januari 2010 was het dan zover. Na een korte ontbijtsdienst werden we om 9.30 bij de gangway verwacht om door de customs/immigration te gaan. Het afscheid van Richard was niet gemakkelijk, maar ik wist het van tevoren en er stond me natuurlijk een mooi avondtuur te wachten. Na lang wachten kwamen we rond 11.30 aan op Miami international Airport. Carina en ik hebben hier onze tas bij een bagage point afgeleverd. Onze vlucht was pas om 7.50 dus zijn we richting downtown Miami gegaan. Wat is dit een enorme stad zeg. Met hoge gebouwen. We zijn naar bayside (soort van shoppingcentre) geweest en hebben hier de middag doorgebracht. Even wat massagestoelen getest, smoothies gedronken en een speciaal t-shirt van Miami laten drukken. Daarna weer met de bus richting airport en snel snel naar de checkin balie. Eenmaal klaar voor check in zegt de medewerkster: the check in is closed. Euhm, what does this mean? Zij: that you missed your flight, but I will see what I can do. Gelukkig konden we nog inchecken en is alles goed gekomen.

Om 8 uur kwamen we aan in de bahamas. We zijn direct naar het hotel gegaan. Vervolgens een klein rondje door de stad gelopen en even een snack gegeten, maar daarna al snel lekker gaan slapen. Want dat konden we wel gebruiken. De volgende dag zijn we naar het beroemde atlantis hotel en casino geweest. Echt ontzettend mooi en enorm groot. We wilden wel naar het waterpark maar moesten hier $150 dollar voor betalen, wat we er niet voor over hadden. We besloten gewoon naar het strand te gaan en ergens wat te gaan lunchen. Toen we later weer richting het atlantis liepen, bleek dat we zo he terrein op waren gelopen zonder dat iemand het had gecontroleerd. We zijn dus zo het waterpark in gegaan zonder te betalen! Ergens snel een handdoek van het hotel gepakt en gaan met die banaan! Dit was echt ontzettend leuk. ‘S avonds hebben we heerlijk ergens wat gegeten in een italiaans restaurantje. Het was geweldig om eens lekker geserveerd te worden.
De 2e dag zijn we met dolfijnen gaan zwemmen. Ook geen goedkope bezigheid, maar ik heb er geen moment spijt van. Wat een ontzettend mooie ervaring is dit! Ik had het echt niet willen missen.

Op het moment dat ik dit verhaaltje schrijf zit ik in het vliegtuig naar Atlanta. Hier moeten we vervolgens overstappen op het vliegtuig naar San Fransisco. We blijven dan een weekend in San Fransisco en daarna huren we een auto om via highway 1 naar Los Angeles te reizen.
Je merkt wel dat ik inmiddels weer een stuk meer te vertellen heb en ook wat meer tijd door al die loze uren in het vliegtuig. Ik zal jullie daarom ook zeker op de hoogte houden van mijn reis!

Groetjes vanuit de lucht ergens boven de USA!!
Renske

1. papa:
    10 januari 2010
    Hoi Sschat,

leuke om zo'n lang stuk van je te lezen over je laatste dagen. Nu is jullie reis dan echt begonnen he!
    De plannen van jou en Carina klinken geweldig en vooral dat zwemmen met de dolfijnen lijkt mij helemaal een super ervaring.
    Geniet er van met z'n tweeen.... En nog bedankt voor de foto's. Ik heb ze doorgestuurd aan Lisanne,

xxx

papa en mama