Roadtrip USA

19 januari 2010 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Hoihoi!!

Ik ben op dit moment in een hostel in Los Angeles en buiten regent het pijpenstelen.. Er lopen gewoon modderrivieren over de straten en ze waarschuwen niet de weg op te gaan als het niet hoeft. Niet echt wat je van L.A verwacht, maar we moeten er maar het beste van maken.. We blijven hier namelijk nog tot en met donderdag en de weersvoorspellingen zijn niet echt beter.
Vandaag maken we er iniedergeval maar gewoon even een lekker luier dagje van want we hebben een behoorlijke 1,5 week achter de rug..

Vrijdag 8 januari kwamen we dus aan in San Francisco. Nadat we ingecheckt hadden in het hostel (prima) zijn we direct naar een hippe bar in hotel gegaan (genaamd: redwood room). Alles was van hout en het plafond was megahoog. Echt super mooi. Omdat het nogal duur was hebben we hier een glaasje champagne gedronken en zijn daarna naar de cheesecake factory gegaan om wat te eten (lees: om 23.00 uur, haha). Dit was echt een fantastische plaats. Het lag op de 8e verdieping van een warenhuis en je had hier fantastisch mooi uitzicht over de Union Square.
De volgende dag zijn we met een hop on - hop off bus door de hele stad getoured, hebben we even geshopt en zijn we 's avonds naar een vette nachtclub gegaan.
De tweede dag zijn we naar Alcatraz geweest. Echt ernorm indrukwekkend om te zien! 's avonds zijn we op tijd gaan slapen, want maandagochtend moesten we al weer vroeg uit de veren om onze bus op te halen.

We hadden voor een week een busje gehuurd (waar we in kunnen slapen achterin, koelkast etc.). Voor de bus check http://www.escapecampervans.com. Echt super gaaf!
We zijn maandag richting de Napa valley gereden en hebben hier een een nieuwgebouwd kasteeltje een wijnproeverij gedaan. Daarna zijn we doorgereden richting Yosemite park. Omdat het al laat in de avond was hebben we het niet helemaal gered tot het park. We hebben onze bus ergens in de bergen geparkeerd en hier de nacht doorgebracht. In de ochtend werden we natuurlijk met fantastisch uitzicht wakker. Dinsdag overdag hebben we Yosemite park bezocht en 's avonds zijn we doorgereden richtin LAS VEGAS! Dit keer hebben we de bus op een RV park geparkeerd zodat we in de ochtend lekker konden douchen.
Woensdagmiddag kwamen we aan in LAS VEGAS. Wat is hier veel te zien zeg! We zijn gewoon wat hotels gaan bezoeken, lekker uit eten geweest en 's avonds laat hebben we de show 'Zumanity, the sensual version of cirque de soleil' bezocht. Echt geweldig! Daarna natuurlijk nog naar een vette nachtclub geweest. Omdat het zo laat was geworden kon ik de volgende dag niet rijden en hebben we besloten nog een dagje in LAS VEGAS te blijven. We hebben ons lekker laten verwennen in een spa en zijn ergens uitgebreid gaan lunchen. 's avonds nog wat gegeten en gedronken en toen toch maar optijd gaan slapen. (oja, deze nachten hadden we onze bus gewoon in een parkeerplaats geparkeerd en daar geslapen).
Vrijdag hebben we bijna de hele dag in de auto gezeten richting Bryce Canyon. Toen we daar 's avonds aankwamen was het zo koud (-20) dat we een hotel gezocht hebben om daar te verblijven. (we konden trouwens ook wel weer een douche gebruiken). Terwijl ik aan het zoeken was werd ik nog aangehouden door de politie. Die vroegen ons of we geen marihuana bij hadden (we hadden natuurlijk nogal een hippie busje bij ons en dat we uit nederland kwamen hielp ook niet echt) Maar gelukken geloofden ze ons en verder hebben ze ons geholpen richting een hotel.
Zaterdag hebben we de Bryce Canyon bezocht, wederom fantastisch. Later op de dag zijn we doorgereden richting de Grand Canyon om deze zondag te kunnen bezoeken. Deze avond hebben we ons busje op een parkeerplaats van een hotel gezet.
Zondag dus de grand canyon bezocht en daarna nog doorgereden naar Los Angeles (lees: 7uur rijden). Helemaal gaar kwamen we daar om 1 uur 's nachts aan en hebben de bus weer ergens op een parkeerplaats geparkeerd. In de ochtend even het adres van het hostel opgezocht en richting hostel gereden. Ingecheckt en daarna de bus teruggebracht..

We hadden 700 mijl die we mochten rijden en elke mijl die we eroverheen zaten kostte ons 0,25 cent. We konden vantevoren een package nemen voor 19 dollar per dag voor ongelimiteerde mijlen, maar ons werd verteld dat we er toch niet overheen zouden gaan. of iniedergeval niet veel. Nou dat bleek anders te zijn: het totaal was namelijk 1995 mijl! Dit betekende dus 345 dollar extra die we moesten betalen. Wij natuurlijk klagen dat ze ons verkeerd hadden geadviseerd en toen uiteindelijk gaf ie ons toch nog het ongelimiteerde package a 145 dollar.. Gelukkig!
Wel betekend dit dus dat ik in een week tijd 3210 kilometer heb gereden.. ongeloofelijk he! En dat helemaal alleen, want Carina heeft geen rijbewijs.

Ok.. Dit was wel weer genoeg. Ik ben nu dus in het hostel (wat ons ongeveer 2 uur heeft gekost vanaf het inleverpunt voor de bus en we waren helemaal doorweekt). Ik heb hier iniedergeval gratis WIFI, we kunnen douchen, onze kleren wassen. Helemaal prima dus.

Dikke knuffel! Renske

1. Oma en Opa:
    12 februari 2010
    Lieve Renske
    Ja, jullie zijn momenteel onze tegenvoeters.Een vreemd idee !Maar een ding is zeker jullie maken enorm veel mee en genieten ongetwijfeld van alle ervaringen.Tegen de tijd dat het herfst wordt nemen jullie de benen voor een nieuw avontuur in Australie.
    Hopelijk vinden jullie daar leuk werk want.....waar afgaat en niet bijkomt !!! vul zelf maar in. Opa is op zoek geweest naar foto's etc maar tot nu toe is het niet gelukt. Van mama hadden wij gehoord dat je zo veel leuke foto's had overgeseind. Maar op welk weblog heb je dat gedaan.? Maar binnenkort krijgen we vast deskundige hulp. Nog een week en dsn ga ik voor wat dagen het ziekenhuis in.Renske je hoort er wel van als ik weer thuis ben Dan heb ik enige weken om wat bij te komen en daarna voor de volgende ingreep opnieuw opname.
    Ja er zijn leukere dingen maar maar wij hebben wel leuks om naar uit te kijken Deze week hebben wij n.l.een 8 daagse reis geboekt naar Noorwegen.Wij hebben enthousiaste berichten gehoord over het hotel in Fagernes gelegen aan de Strondafjord waar we 7 nachten blijven en van daaruit excursies maken. Ook jij was erg positief over Noorwegen dus het wordt vast een geweldige reis.Houd je nog een logboek bij van alle belevenissen ?
    Zijn jullie er inmiddels aan gewend om met die grote rugzakken te reizen.
    We zitten hier nog volop in winterse omstandigheden en dat is niet echt leuk meer. Maar nog even geduld en de bollenvelden staan weer in bloei.Aan de andere kant is ook een elfstedentocht niet van de baan, gedachtig jouw geboortedag.
    Ja dat feit vier je ook al weer over 2 weken. Maak er wat leuks van ! Voor nu heb ik niets speciaals te vertellen dus ik zet er een streep onder.
    Lieve schat geniet van alle moois en bijzonder van ditgrote avontuur
    Heel veel liefs en dikke kus van oma en opa.

Heb je nog wel een laptop om dit bericht te ontvangen ?