Crossing

9 november 2009

hoihoi!!

Vandaag is het de laatste dag voordat we in fort lauderdale aankomen.. En gelukkig maar! Ik heb inmiddels wel genoeg van zee, zee en nog eens zee.. Qua werk was het niet heel veel drukker nu er niemand van boord kan.. Het enige wat ons extra werk heeft gegeven is USPH, ofwel united states public health. Het schip moet hier natuurlijk volledig aan voldoen als we straks geinspecteerd worden in de states en dit geeft ons behoorlijk wat meer schoonmaakwerk.. Verder is de crossing erg rustig verlopen. De zee was behoorlijk kalm en ik heb dan ook totaal geen last van zeeziekte gehad. Je merk natuurlijk wel dat het schip wat heen en weer wiebelt, maar dat is het dan ook. Qua weer is het nogal wisselvallig geweest. Het ene moment was het echt stralend weer en super warm terwijl bijvoorbeeld 2 uur later het weer ontzettend hard kan regenen. Echt ongeloofelijk hoe snel dit kan veranderen.

Het andere wat wel vreemd was is dat we in 1 week 6x de klok een uur terug is gegaan. Ik merk hierzelf weinig van, maar ik heb dan ook een vakantierooster, waarbij ik iedere dag om 13u pas hoef te beginnen, haha.. Maar ik hoor wel van collega's dat ze nu toch wel beginnen te merken dat de klok steeds terug gaat. Je hebt dan wel een uur langer om te slapen, maar aan de andere kant duurt de dag ook steeds een uur langer. en na 6 uur begint je lichaam dit toch wel te merken.

Morgen komen we dus aan in fort lauderdale en blijven we hier 4 dagen. Wat ik heb begrepen gaan morgen alle passagiers van boord en dan zijn we vanaf een uur of 5 vrij :) Dit betekend dus lekker van boord om ergens aan hapje te gaan eten en daarna naar de club! Ik kijk hier echt naar uit!

Wat het werk betreft heb ik eigenlijk weinig te vertellen. Ik werk overdag nog steeds op het deck bij het zwembad en 's avonds in de collonade. Dit is een restaurant waar ze iedere avond een thema avond hebben. Het is een stuk kleiner dan de dining room, wat het werk gezelliger maakt. We werken ook met minder man daar dus er is meer teamgevoel! we drinken ook bijna iedere avond na de dienst gezellig wat met zn allen buiten op het terras.

Dit was het weer voor nu. Ik heb nog 45 min voordat de show weer begint dus ik ga nog even lekker relaxen.

Dikke kus en knuffel vanaf de atlantische oceaan!

1. lisanne:
    10 november 2009
    Hey lief zussie,

Leuk om weer een berichtje van je te lezen! Jaja, ik hou het wel goed bij ;P Wat raar eigenlijk dat je nu gewoon in Amerika zit, echt super vet. Ik ben wel een beetje jaloers op je hoor, lekker allerlei plekken mogen zien, mooi weer, strand, echt wel wat anders dan dat grauwe stadje Eindhoven...:( Maarja, mijn tijd komt nog wel een keer hoop ik. Het klinkt allemaal wel een stuk leuker dan op de seaborn, volgens mij is het best relaxt toch? Wanneer ben je nou eigenlijk klaar met het werk? Ik hoorde dat je een beetje problemen had met dat visum ofzo? weet je al hoe je dat gaat oplossen? Hier in Holland is alles goed. Ik heb gister mijn tussenbeoordeling gehad van Living, ze vonden het allemaal heel mooi en goed wat ik had gemaakt, dus dat was wel even fijn. Het is wel heftig joh die combinatie met Living en Atelier, erg druk allemaal. Laurentius deed ook atelier, maar hij is ermee gestopt, hij vond het niet echt iets voor hem. Nu heb ik het dus heel druk, terwijl hij veel vrije tijd over heeft. Dus dat is wel even lastig soms, om mezelf dan ook goed aan het werk te krijgen. Maarja...dat lukt ook wel weer. Ik had 2 weken geleden een Rock en Roll party met de verjaardag van Veronique. Dat was echt super leuk. We moesten allemaal verkleed. Ik had mijn haren helemaal in de krul gezet en in een grote kuif opgestoken, en zo'n hele wijde rok aan met pumps. En Lau zo'n soort John Travolta achtig haar. Echt leuk om iedereen zo verkleed te zien. Aankomend weekend hebben we een soort familieweekend, voor de verjaardag van opa nog, dus dat is ook wel een leuk vooruitzicht. Ik vind het wel echt heel jammer dat jij er niet bij kan zijn. Daan is er ook al niet, hij zit in Engeland voor zijn vliegbaan. Dus het dunt lekker uit in onze mega grote familie..haha. Maar, martijn heeft wel een vriendinnetje. Jaja, je hoort het goed. Ik heb haar nog niet gezien, maar volgens mij is het wel een leuk meisje. Dus, wie weet zie jij haar ook nog over een jaar. Kijken hoe lang hij het vol houd. Ik hoorde trouwens dat er vaak een soort ritueel is als je met de boot de evenaar passeert, heb jij hier nog iets van meegemaakt? In de visserij wordt dacht ik vis over je heen gegooid ofzoiets. Hopelijk hebben ze dat bij jouw ook gedaan, haha nee hoor dat zou echt vies zijn. Nou, ik weet eigenlijk niet meer zoveel boeiende dingen te vertellen. Ik hoop snel weer een berichtje van je te lezen over hoe het daar in Amerika is. Doe de groetjes aan Carina en nog vee plezier en succes met werken!

Dikke kus!!!! lis