Bye bye Greece!

22 oktober 2009 - Áyios Nikólaos, Griekenland

Goodday to ya all!

Vanddag is een Seaday en ik zit nu een beetje slaperig achter de computer op mn stoel heen en weer te wiebelen omdat het schip nogal heen en weer gaat :) Het is een ontzettend mooie dag en ik heb net mijn shift in de patiogrill klaar.. Ik heb nu even een half uurtje pauze en dan moet ik helpen bij de cooking demo.. geweldig.

We zijn inmiddels begonnen aan de reis richting de andere kant van europa om daarna de crossing te maken.. Het is dus voorbij met de griekse eilandjes.. Hoewel deze ontzettend mooi waren vind ik het nu wel leuk om ook weer eens wat andere plekken te zien! Ik ben al een paar dagen niet van boord geweest, dus daar valt eigenlijk weinig spannends over te vertellen.. De laatste keer was een aantal dagen geleden in istanbul. Carina en ik hebben de tram gepakt en zijn naar de beroemde blauwe moskee geweest.. Helaas niet van binnen gezien, maar van buitenaf was het al prachtig!

Ik heb laatst geprobeerd foto's op deze site te zetten, maar helaas ging het echt zo sloom dat er geloof ik maar 1 gelukt is. Binnenkort dus nog maar een keer proberen.

Verder gaat het werk allemaal prima.. Ze hebben me nu 's avonds verplaatst naar de Collonade. Dit is echt een stuk relaxter, maar omdat ik hier weer niks weet, kan ik weer onderaan beginnen hahah. Het maakt me ook allemaal niet zoveel uit. Ik doe mn werk en het liefst met zo weinig mogelijk stress!

Nou dit was het voor nu. want kom er nu net achter dat ik nog 5 minuten heb om me om te kleden!

Dikke kus!

1. Carmen:
    22 oktober 2009
    Hey dushi, het klinkt allemaal een stuk beter dan je vorige cruise. Hoe lang doen jullie over de oversteek? Blijven dan alle gasten aan boord? Best een lange cruise dan of niet... hier zijn cruises meestal een week. Mijn oom en tante met kids zijn pas 6 dagen geweest... super goedkoop maar ja voor ons was het even niet haalbaar, wel jammer maar we hebben die week in hun huis gezeten met zwembad hetgeen ook best chill is. Heel misschien ga ik in augustus weer naar NL op vakantie, mijn oma wordt dan 80 en merel heeft haar bull uitreiking, dus reden genoeg... maarja, beperkt ons wel wat betreft andere vakanties... Als het ons lukt wat te sparen tegen die tijd (met de bouw etc erbij... ppff) dan willen we ene paar dagen in de VS overnachten voor we doorvliegen naar AUA....

Anyhow, verder hier alles okidoki, volgende week mijn allerlaatste week op TA dus eindelijk is het zover.... en dan kan ik fulltime werken bij Tremendo Porductions!!!

Meis ik spreek je nog... ben je telefonisch bereikbaar???

Dikke kus,
    Carmen en Ciara
  2. Oma en Opa:
    8 november 2009
    Renskelief,
    Het is inmiddels meer dan tijd dat jij iets van ons hoort(leest) Vandaag is het al de eerste november en wij denken dat het voor jullie betekent Bye bye europe.Op naar Fort LauderdaleWeer nieuwe bele-venissen.
    Jouw erhaal was gelukkig heel wat relaxter. Werk in de colonnade wat moeten wij ons daarbij voorstellen?
    Een zaal et zuilen ! Heeft het iets met entertainment van doen? De weken vliegen om met nothing special, Bealve dat we een dag nar Eindhven zijn geweest.Eerst bij Lisanne en Laurentius waar het heel gezellig was en daarna naar de academie .Daar was het de open week, enorm druk . Dat zoveel mensen geinteresseerd zijn was voor ons een verrassing.Maar het was vr ons ook heel interessant en wij kregen een beetje idee over het reilen en zeilen. Het was een heerlijke dag met ....schitterend weer.Na een lekker hapje in een gezellig restaurant waren wij op een mooie tijd weer in de Velserbroek. Nu kijken wij uit naar de hooizolder. Niek e Karin hebben ons uitgenodigd om met het mee te rijden en dat vinden wij heel fijn en ook heel gezellig.Je hort er van!Je mag blij zijn niet in Holland te zijn. Regen en harde wind.Bovendien is het weer vroeg donker, dus zitten we echt in de "nachtschuit"
    Zondag 8 november. Na een nogal romelige week is het alweer zondag!Jullie zijn inmiddels al ver gevorderd richting Florida. Dus het waren vast drukke dagen met de passagiers aan bord. Volgens opa was er nog verder geen bericht van jou
    Veel te druk natuurlijk. Van daag is het hier een stralend heldere dag na nogal wat regen. Zelfs onweer de afgelopen dagen. De komende week gaan we voor een prik tegen de mexicaanse griep. Speelt die nog een rol aan boord? In onze omgeving is et wat dat betreft nog rustig,Houden zo !! Lieve schat wij hopen binnekort weer eens iets over jouw belevenissen te horen. Was het een rustige of woelige overtoht ? Je gaat weer veel nieuwe indrukken tegemoet. Geniet er zoveel mogelijk van,
    Zojuis kwam opa beneden en had via internet een dia impressie gekregen van de odyssee. En hij dacht te hebben gezien dat de colonnade een open restaurant was waar men de maaltijdbereiding kan zien. De impressie van het schip vind opa prachtig en ik zal het binnenkort ook gaan bekijken.
    Tot horens en een dikke kus van oma en opa.