My first paycheck :)

30 september 2009 - Dubrovnik, Kroatië

Goodday to ya all!!

Vandaag mijn salarisspecificatie in handen gekregen en dit deed me realiseren dat ik al weer bijna een maand aan boord ben van de Seabourn Odyssey.. De tijd gaat op dit moment ontzettend snel. Mijn rooster is prima. De ene dag begin ik om half 7 en heb ik wat tijd in de ochtend en middag. De andere dag begin ik om half 10 dus kan ik een beetje uitslapen en heb ik tijd in de middag om van boord te gaan.. Dan heb ik ongeveer 1 keer in de week een dienst dat ik pas om 13u begin, dus heb ik daarvoor alle tijd om van boord te gaan. en ongeveer 1 keer per week hoef ik de lunch niet te werken :)

Dit was ook gister het geval. We waren in Kotor, Montenegro. Wat een supergave plaats is dat. Dit stadje bestond uit een oud stadsgedeelte waar je je werkelijk in de middeleeuwen waande. De omgeving bestond uit enorme gebergtes en bovenop was een enorm kasteel gebouwd. Het leek wel een filmset van de lord of the rings. Ik was al om half 9 's ochtends klaar en hoefde pas om 18u weer te beginnen.. Helaas hadden we crew drill (oefening) waardoor ik niet voor 12uur van boord kon. Maar in de middag hebben we heerlijk rondgelopen en lekker overal op terrasjes gezeten.

Vandaag waren we in Dubrovnik en hoefde ik pas om 13u te beginnen. Ik ben om half 9 opgestaan om lekker van boord te gaan.. En dit was absoluut een goeie beslissing. Wat een ontzettend mooie stad is dit! Deze stand bestond tevens uit een oude gedeelte welk helemaal omringd is door een stadsmuur. Na lekker een latte macchiato op een terrasje te hebben gedronken, heb ik me gewaagd aan een wandeling over deze muur.. Een uur later was deze voltooid en heb ik er een herinnering bij die ik nooit zal vergeten.. Wat was dit mooi en indrukwekkend!! (Ik kan op dit moment helaas geen foto's plaatsen maar dit ga ik binnenkort zeker doen). Na deze wandeling was ik wel toe om ergens lekker te gaan zitten. Ik ben ergens bovenaan met uitzicht op zee gaan zitten en heb een heerlijk glas champagne en fantastische salade gegeten.. Absoluut deze momenten houden je op de been en herinneren je eraan dat er ook goede dingen aan dit hele bestaan zijn!

Wat betreft onze wereldreis na ons contract zijn we nog niet zo ver gevorderd. We zijn er iniedergeval achter gekomen dat we met ons huidige visum niet in USA mogen blijven. Hoe dan wel ben ik nog niet helemaal achter maar ik moet iniedergeval een aanvraag indienen bij ESTA ofzoiets. Dit wilde ik laatst doen, maar hiervoor moest ik ook een verblijfsadres opgeven, wat ik niet had haha :) Maar hier is inmiddels verandering in gekomen. Ik ben laatst namelijk in gesprek geraakt met mr. and mrs Richards (zoals wij dat hier bij Seabourn heel mooi zeggen) en zij komen uit New hampshire (Bosten).. Maar.. in de winter verblijven zij in hun huis in Naples, Florida. Nu wil het geval zijn dat zij ons hebben uitgenodigd om bij hun in huis (waarschijnlijk dik huis, aan het strand met zwembad!) te verblijven voor zolang we willen. Ze willen ons zelfs van alles in florida laten zien. Hoe cool is dat :) Ik denk dat ze een jaar of 75 zijn en ze zeggen zelfs dat we ze bobba en papi mogen noemen, zoals hun kleinkinderen dat doen, haha! Dus het verblijfsadres is geregeld!

Tevens heb ik een adresje kunnen regelen in Tasmania (Australia). Er is hier namelijk ook een gezin op vakantie wat daar vandaan komt en ook zij hebben ons uitgenodigd. En zij wonen in een landhuis met maarliefst 6 paarden :D Dus dit is misschien ook nog wel een ideetje! Dus zo zie je maar, dit werk is toch nog wel ergens goed voor!

Zoals je hoort, ik heb het op dit moment prima naar mn zin en alles gaat goed met me. Ik zal binnenkort weer wat foto's op mn weblog zetten voor een beter beeld. Maar nu ga ik naar crewbar even wat socialisen :) Morgen pas om half 10 beginnen!!

Kisses from Croatia!!

1. Carmen:
    1 oktober 2009
    Hey dushi,
    Geweldig dat je het zo naar je zin hebt! Met Carina ook alles goed? Hier gaat ook alles goed... heb definitief een andere baan per 1 november (nu al parttime 2 banen dus druk druk)fulltime! Het filmfestival gaat door!!! I'm so excited.
    Anyhow, mis je! Dikke kus!!!
  2. lisanne:
    11 oktober 2009
    Heeey lief zussie,

Dat klinkt allemaal wel een stuk relaxter dan de vorige cruise. Fijn dat je nu ook gewoon dingen kan zien en leuke dingen kunt doen. Die steden klinken wel super mooi zeg! misschien een tip voor mijn volgende zomervakantie? Hier gaat alles prima. We zijn weer druk aan het werk met school. Ik ben nu bezig met Living en Atelier, wat eigenlijk wel de 2 zwaarste richtingen op school zijn, dus dat is wel pittig. Maar het is gelukkig wel leuk om te doen, dus dat maakt het natuurlijk minder erg. Ook is ons huis nu een stuk beter te bewonen met dat schoonmaakrooster, dat scheelt echt een hoop! Opa en Oma komen over 2 weken hier op bezoek. Ben wel benieuwd hoe dat gaat want oma moet 3 trappen op, dus dat wordt nog lastig. Die contacten daar op de boot zijn wel ideaal joh! Goed iedereen te vriend houden, dan hoef je dalijk misschien niet eens in een tent te slapen, haha.
    Zussie van me, ik spreek je binnenkort wel weer,
    Succes met het werken en have fun!
    Dikke kus, lis
  3. lisanne:
    11 oktober 2009
    Ow, by the way

weetje dat ik dit berichtje verstuur vanaf mijn nieuwe super geweldige Macbook Pro!!!! eindelijk!! haha

kuskus