Nieuw Zeeland na 3 weken

15 februari 2010 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Hoihoi!!

Inmiddels zijn er al 3 weken verstreken en heb ik al ontzettend veel meegemaakt in nieuw zeeland! Ten eerst is het echt een fantastisch mooi land en zijn de mogelijkheden om dingen te doen eindeloos..

Ik reis door nieuw zeeland met de STRAY bus. Dit is een hop-on hop-off tourbus systeem. We hebben een pas gekocht voor heel nieuw zeeland en reizen dus zo door het hele land. De busschaufeur rijdt langs alle interessant plekjes, boekt tours en zorgt voor accomodatie op de plek waar de bus overnacht. Je kan dan zelf bepalen hoe lang je op deze plek wil blijven. De tour zelf kan in 32 dagen gedaan worden, maar omdat wij meer tijd hebben blijven we op sommige plaatsen wat langer..

Hieronder even een kleine opsomming van wat ik tot nu toe gedaan heb:

- sandboarden (op een bodyboard van een zandduin afglijden!)

- vissen (en zelfs nog wat gevangen ook!)

- een overnight cruise gemaakt door de bay of islands

- night kayaking waardoor we al het plankton in het water konden zien schijnen

- uiteten geweest in de skytower in Auckland (fantastisch uitzicht)

- een wandeling gemaakt naar Cathedral Cove

- golfsurfen!!!

- abseilen en klimmen door een grot 75 meter onder de grond, inclusief watervallen en glowworms! (wormpjes die licht geven in het donker zodat het net een sterrenhemel is)

- wild water rafting met de hoogste waterval (7m) van je vanaf kan raften! Je gaat helemaal met de raft onderwater en komt vervolgens weer boven! supergaaf!

- lekker relaxen op het strand!

- een race zeilboot bezocht

- SKYDIVEN (parachutespringen) vanaf 15,000 feet! oftwel 4600 meter! 60 seconden freefall van 200km per uur! Wat een geweldige ervaring was dit!

Dit was gister... Dus tot zover al aardig wat meegemaakt. Vandaag zouden we eigenlijk de Tongariro crossing maken (langs mount DOOM van lord of the rings) maar helaas is het nogal regenachtig weer een we vonden het niet waard om dan de wandeling te maken.. We wachten dus op beter weer! Vandaag dus een lekker dagje relaxen in een fantastisch hostel en daarom heb ik ook mooi de tijd om even een verhaal online te zetten..

Vanaf morgen reizen we door naar Wellington en maken dan vervolgens de oversteek naar het zuider eiland. We hebben dan nog ongeveer 4 weken de tijd voordat we op 20 maart doorreizen naar Melbourne, Australie.

Iedereen in Nederland een fijne carnaval gewenst!

Dikke kus, Renske